All Categories
Featured
Table of Contents
Naast Madonna waren Prince en Michael Jackson populaire sterren met hun hoge stemmen en zwaar opgemaakte gezichten hun vrouwelijk kanten lieten zien met een nieuw, erotisch geladen beeld van een man. De mode is voorgoed internationaal geworden. De Franse haute couture had niet langer de macht in de modewereld - dua lipa bikini. Engeland, Italië, Duitsland, Amerika en Japan werden belangrijke mode producenten
De presentatie van de nieuwe collectie is altijd een groot spektakel (bikini sexy). Er wordt in de shows zoveel fantasie getoond, dat het niet eens draagbaar meer is en ook niet echt representatief is voor de echte mode van het seizoen. Wel maken de modehuizen hiermee naam en een bepaalde status. En welk label iets heeft is erg belangrijk voor de kopers tegenwoordig
Een perfect gevormd een getraind lichaam was het ideaal. Het ging op zich niet echt op een lading spieren om te laten zien hoe vaak men wel niet in de sportschool zat, maar eerder aan een perfect vorm: 'Bodyshape'. En dat gold vooral voor de carrièremakers, die met allerlei oefeningen perfect in vorm probeerden te blijven.
Vet uit taille, buik en dijen werd weggezogen en lippen werden opgevuld. Ook de nieuwe antiveroudering producten met liposomen zouden wonderen brengen. Voor het eerst gingen cosmetica en geneeskunde samenwerken met elkaar om perfect producten te verkrijgen. maryan melhorn bikini. Make-up diende niet langer ter verbetering en verjonging want deden al die nieuwe crèmes al
Het ging om het versterken van bepaalde delen van het gezicht of gezichtsuitdrukkingen zonder dat de make-up echt zichtbaar was. Verschillende tinten rouge en oogschaduw en losse poeder werden opgebracht om deze effecten te bereiken. Ook een oplossing was permanente make-up: wenkbrauwen, lijntje onder de ogen en lipcontouren kon men in gewenste vorm en kleur laten tatoeëren, zo was opmaken helemaal niet meer nodig.
Onnatuurlijk zonnebank bruin was 'uit', men besefte dat zo'n bruine huid alleen maar eerder verouderde. bikini dames kopen. Glanzende lycra leggings, strakke tricot, zweetbanden, beenwarmers en speciale aerobicschoenen waren een must als je ging aerobicen. En al snel beïnvloedde deze mode de alledaagse mode. De kleding werd ook als gewone vrijetijdskleding gedragen door iedereen
En ook beenwarmers, fietsbroekjes, joggingpakken, bodywarmers en topjes werden als gewone kleding gedragen. De sweater wordt in en niet te vergeten dé vrijetijdsschoen bij uitstek: de sportschoen, in alle maten en vormen. En ook in combinaties met niet sportieve kleding kon de sportmode gedragen worden. Roze bikini. Een blazer met legging en pumps bijvoorbeeld waren niet ongepast meer en werden veel gedragen
Opvallend was aan de sportkleding waren de fluorescerende kleuren die men erin verwerkte. Zwart gecombineerd met uiterst felle kleuren waren vernieuwend en 'hip'. Nieuw in de jaren tachtig is ook het begrip 'lifestyle' - vrouwen in bikini bikinisonline.eu. In de jaren zestig en zeventig was er altijd een bepaalde overheersende modelijn geweest, maar in de jaren tachtig was die er niet meer, allerlei stijlen leefden naast elkaar, en voor veel jongeren was dit een beetje een probleem
Het ontstond in Californië en is gericht op de jeugd die er 'happy en funny' uit wil zien. Een bepaald merk riep door middel de presentatie van hun kleding een gevoel op bij in eerste instantie jongeren - Roze bikini. Het sportmerk O'Neill past bijvoorbeeld perfect bij surfers, en je hoorde als je kleding van dat merk had ook bij de surfersgroep
De merken komen telkens met een nieuwe, eenvoudige basiscollectie van vaak sportief ogende kleding. De kleding was niet bijster origineel maar het ging om de illusie en sensatie die erbij hoorde. Witte Bikini Bestellen. Te heftig wisselen van de mode van het imagemerk zou nadelig werken, want men kon maar in bepaalde mate de collecties veranderen, anders veranderde het imago ervan ook
Esprit, Sissy Boy en Mexx zijn lifestyle merken voor jonge, optimistische mensen met vrije tijd. De kleding oogt een beetje sportief en bestaat uit veel basis broeken, shirts en blouses met overal de merknaam opgedrukt. En dat was met de nodige gevolgen. Kleding, maar ook andere producten zoals horloges, zonnebrillen, auto's en agenda's dienden het merkje van een bepaald merk met een bepaalde status en imago te hebben, het merk bepaalde iemand imago en lifestyle, en was de 'toegang' tot acceptatieDit zelfde gold ook voor de sportschoen.
En ook elke school was weer een ander merk de trend, en had je dat merk niet, dan liep je zeker het risico er niet bij te horen. En ook bij spijkerbroeken waren er favoriete merken. Levi's natuurlijk maar ook Wrangler was graag gezien. cyell bikini. De hiphoppers hebben door hun eigen manier van leven in feite ook een eigen lifestyle
Verder was het naast de functionaliteit ervan de trend om als hiphopper/breakdancer ‘baggy’ broeken te dragen, baseballpetten en kettingen met grote symbolen, bijvoorbeeld van Mercedes. Meisjes droegen een wijde trainingsbroek met een strakke top, en ook een ketting. De vormen van de kleding in de jaren tachtig waren veranderd. Contrasterend aan de strakke sportkleding was de wijde, oversized kleding die naast de strakke kleding van de jaren tachtig erg in was.
Aanvankelijk hadden alleen mannencolbert dit, om de smalle heupen van de man te accentueren. Nu werden het dus ook gebruikt om de vrouwelijke vormen te accentueren (vrouwen in bikini bikinisonline.eu). Al werd de rest van het lichaam alsnog verhuld, want oversized was in. Eind van de jaren zeventig was het al begonnen, met de niet echt succesvolle uienlook (verschillende lagen over elkaar) en in de jaren tachtig ging het door
Maar ook truien met abstracte motieven waren gewild, bijvoorbeeld met een Mondriaan motief. Om de blazers en truien met brede schouders te harmoniëren werden vaak iets langere wijdere rokken met elegante schoenen eronder gedragen. Bij deze oversized kleding met felle, harde kleuren werden ook grote oorbellen en broches met contrasterende kleuren gedragen en onder een rokje ook een felle kleur panty.
En dit had zeker in de carrièrekleding een betekenis. Zij hoefden niet langer in vrouwenbewegingen voor een hogere plaats in de maatschappij te strijden, ze hadden hun doel bereikt. De grote blazers verhulden de vrouw seksueel wezen maar benadrukte haar mannelijke competentie (Groene Bikini koopjes bikinisonline.eu). DE vrouw droeg voornamelijk mantelpakjes. DE lange, wijde blazer met brede schouders werd gecombineerd met een smalle, knielange rok of plooirok en eenvoudige, elegante pumps met hoge hakken
Ook werden bermuda´s onder blazers gedragen, maar zij braken niet echt door. Elegante, soepele blouses en pull-overs van hoogwaardige kwaliteit maakten het zakenkostuum compleet. ´S avonds echter werd de kleding wel weer strakker. Lijfjes met diepe decolleté´s en een verleidelijke split in een nauwsluitende japon. Daarbij horen pompeuze kapsels (rode bikini). Maar ook waren in de avondmode de schouders sterk geaccentueerd
Overdag waren de kleuren voor de kleding van de yup wat rustiger, maar ´s avonds mocht kleur weer. In tegenstelling tot de mode die de gewone burgerij draagt beïnvloed het Postmodernisme de mode: typische elementen uit een bepaalde periode werden gebruikt en geaccentueerd in de kleding. maryan melhorn bikini bikinisonline.eu. Dit gaf blijk aan de grote kennis van de mode geschiedenis
In de jaren tachtig waren de blouses met ruches en lange rokken veel meer maar een kleine verwijzing naar eerdere tijden. Altijd werd er in de mode wel gebruikt gemaakt van historische elementen, maar in de jaren tachtig kreeg het een ander karakter. Geen enkele stijl werd in zijn geheel meer overgenomen, ontwerpers namen maar een klein gedeelte over en maakten daar een zeer modern geheel van.
Gianni Versace was hier een voorbeeld van. Deze zeer creatieve Italiaanse ontwerper had een echte eigen stijl - bikini bikinisonline.eu. Zijn stijl was zo bijzonder door de vrije combinatie van verschillende kunststromingen met hun patronen en vormen van de Oudheid via Renaissance en Barok tot het Futurisme. Zijn materiaal- en kleurcombinaties waren bijzonder
Zijn extravagante ontwerpers zitten boordevol kleur. Naast zijn rijkelijk versierde Neobarok jurken ontwierp hij ook ingetogen, tijdloze avondjurken. Moschino was een beetje een dadaïst van de mode. Hij wilde de ontstane merkencultus blootleggen. Hij wilde provoceren en mensen laten glimlachen. Zo liet hij een shirt met opschrift ‘Chanel N 5’ zien, wat Chanel niet echt op prijs stelde.
Cristian Lacroix was ook een perfect voorbeeld van een ‘postmodernistische’ ontwerper - roze bikini bikinisonline.eu. Hij heeft de rijkdom van zijn barokke fantasie zo breed uitgewerkt met kleuren, patronen, fluweel en zijde, kant en borduursels, ruches en draperieën, decoraties en juwelen. Steeds belangrijker was in de modewereld een goede marketing. Amerikaanse en Italiaanse ontwerpers ontpopten zich toch marketinggiganten en haalden gigantische omzetten
Maar er was hierin wel een verschil met de meer postmodernistische ontwerpers, veel van hen haatten deze manier van ontwerpen. De mode uit het Verre Oosten contrasteerde met die uit het Westen. De meest creatieve en originele ideeën kwamen uit Japan, van Yohji Yamamoto, Issey Miyake en Rei Kawakubo. Hun ontwerpen waren in grote tegenstelling met de Westerse ontwerpers.
De Japanse mode was oversized en zakachtig en verhulde of figuurlijk vervormde het lichaam bewust in plaats van het te accentueren. zwarte bikini. Kawakubo trok in een modeshow de lichaamproporties spectaculair in twijfel door de op de ‘onmogelijkste’ plaatsen op te vullen met kussens, net alsof de modellen mismaakt waren. Issey Miyake zijn kleding is eigenlijk haast geen kleding meer te noemen, logisch is het dus ook dat hij het woord ‘mode’ volledig verwerpt
Later zullen veel ontwerpers haar voorbeeld opvolgen. De Italianen kwamen aan het einde van de jaren zeventig al kijken in de mode wereld en in de jaren tachtig waren ze er volledig ingegroeid, mede door zeer goede marketingstrategieën. De Italiaanse mode stond voor een bontgekleurde, weelderige mode waar vooral rijke dames mee wilden pronken.
Giorgi Armani is eveneens een succesvolle Italiaan die opvalt door zijn tijdloze stijl en uitmuntende zakentalent. bikini dames decathlon. Zijn handelsmerk is het klassieke pak voor in de zakenwereld voor mannen én vrouwen. Wie Armani droeg, hechtte waarde aan eenvoudige stijlvolheid, niet te veel willen opvallen. Het understatement, wat we in de jaren negentig nog veel meer zullen zien
Allerlei rozendessins, kleuren en fonkelende weelde, domineerde het modetoneel, alsof er nog niets aan de hand was. Dit is echter niet het geval. De bewapeningswedloop tussen Oost en West, de koude oorlog, bereikt zo rond de jaren tachtig haar hoogtepunt (string bikini). Landen uit het Westen reageren daarop door middel van massale protesten
Hij gooit het roer er drastisch om. Glasnost (openheid) en perestrojka (verandering) zijn de nieuwe basiselementen van een nieuwe Rusland. Hij zocht toenadering tot het Westen om financiële steun en politieke ruimte te verkrijgen. Bohemian Slippers. Samen met de presidenten Regan en Bush van de VS maakt hij een einde aan de koude oorlog
En ook aan de communistische regimes in andere landen komt door grote demonstraties een einde. bikini blauw. In 1990 valt de Berlijnse muur. Er breekt een nieuw tijdperk aan in de relatie tussen Oost en West. De verwachtingen in het voormalige Oostblok zijn hooggespannen, maar er komt weinig van uit. De SU vertoont ontbindingsverschijnselen
Wat voor velen, bijvoorbeeld in het voormalige Oostblok al realiteit was, bleek zich langzamerhand aan vrijwel iedereen op te dringen: De jaren '80 zijn verleden tijd en de jaren '90 laat volop voelen (bandeau bikini bikinisonline.eu). De recessie rukt steeds verder op, er is een Golfoorlog geweest, en ook Joegoslavië is in stukken uiteen gevallen
Dalende consumptie, een recordaantal werklozen, economische crisis, die feiten kan tenslotte niemand meer naast zich neerleggen. Plotseling gaf zelfs de mode geen plezier meer (jade mintjens bikini). Het is afgelopen met de weelde, met het koortsig trendsetten, het trend-volgen en het zwelgen in uitgekiende retrostijlen. Het is ook gedaan met de lifestyle. Authenticiteit, spiritualiteit en sensibiliteit worden de waarden waarmee men zich wil identificeren
Zowel vrouwen als mannen begonnen zich rond 1990 tevreden te stellen met modieus gestileerde "basics". Hiermee bedoelen we een klassiek kledingstuk van goede kwaliteit. Een basic in combinatie met van alles en nog wat, dat op rommelmarkten en in tweedehandswinkels wordt gevonden, moet de gewenste uitstraling tot stand brengen (Bohemian Stijl). Ecologisch bewustzijn en hand-op-de-knip staan bovenaan de lijst
Basics, het Amerikaanse begrip voor een soort nooduitrusting, bestaan onder andere uit klassiek besneden blazers, broekpakken, nauwe rokken en coltruien (teen bikini). Ze beheersten al snel het aanbod in de winkels en op de catwalk. Daar gaf men de eenvoudige vormen echter een luxueus tintje. Wat van veraf niet te zien was, was dat de voering zeer luxe was
Latest Posts
Julie Van Den Steen Bikini Bikinisonline.eu
Laura Tesoro Bikini
Blauwe Bikini Koopjes